Sunday, September 25, 2016

Kumpulan Contoh Surat Lamaran Kerja 2016

Berikut adalah beberapa contoh surat lamaran kerja dalam Bahasa Inggeris yang baik ditulis dan betulkan. Terdapat 5 contoh untuk pelbagai kerja jawatan, serta rujukan yang paling sesuai untuk anda. Kerana kadang-kadang, Syarikat meminta kami untuk mewujudkan pekerjaan dalam Bahasa Inggeris, ia adalah Contoh Lamaran Kerja biasanya kerana hendak bekerja di sebuah syarikat asing, atau kedudukan tertentu.

Baiklah, jika anda salah satu orang-orang yang sedang mencari contoh surat lamaran kerja sebagai garis panduan Contoh Surat Lamaran Kerja atau refferensi dalam menulis surat iringan, maka beruntunglah anda telah menemui blog ini. Kerana selain mendapatkan contoh-contoh kerja melengkapkan surat lamaran anda juga akan mendapat tip-tip tentang bagaimana untuk membuat surat iringan yang baik dan benar.



Jl. Metro Pondok Indah 45
Jakarta Selatan 15776
(021) 5687795

25 Mei 2015

Yth;
Kepala Bagian Sumber Daya Manusia
PT. Daya Guna Fertilizer
Jl. Ciputat Raya 16 A
Ciputat
Tangerang 15774

Dengan hormat,

Bersama ini saya kirimkan surat lamaran beserta curriculum vitae sebagai tanggapan atas iklan Anda di harian Kompas, hari Sabtu 21 Mei 2015.

Saya telah mempunyai pengalaman selama lima tahun menjadi manajer pemasaran produk kosmetik dan perawatan rambut di PT. Surya Ayu Cosmetic, Jakarta. Dalam posisi tersebut saya bertanggung jawab atas penjualan di wilayah Jakarta, Tangerang, Bekasi, Bogor dan Cilegon.

Saya menyadari bahwa surat lamaran maupun curriculum vitae yang saya kirimkan ini tidak dapat menjelaskan kualifikasi saya secara mendalam. Oleh karena itu, saya sangat mengharapkan adanya suatu kesempatan wawancara, dimana saya dapat menjelaskan bagaimana potensi dalam diri saya dan pelayanan yang akan saya berikan akan menjadi asset yang berharga bagi PT. Daya Guna Fertilizer.


Hormat saya,


Nadya Faizzatia

Cipta surat iringan atau surat lamaran menjadi bahagian penting dari dokumen-dokumen permohonan. Matlamat dan fungsi surat lamaran pekerjaan, selain daripada sebagai pengenalan juga memberikan gambaran ringkas mengenai pembaca iaitu bilangan ahli baru. Apabila anda membuat surat Contoh Surat Lamaran Kerja iringan kerja anda harus menentukan. Peraturan untuk ambil perhatian dalam mewujudkan surat lamaran pekerjaan secara umumnya adalah sama seperti menulis surat rasmi.

No comments:

Post a Comment